مدیریت نوآوری – ابزارها و روشهای مشارکت نوآوری – راهنمایی
خلاصه
این سند راهنماییهایی برای مشارکت نوآوری ارائه میکند. همچنین این سند چارچوبی برای مشارکت نوآوری شرح میدهد (بند 4 تا 8) و نمونه ابزارهای سادهای (ضمیمه A تا E) را برای موارد زیر توصیف می کند:
- تصمیم گیری برای ورود به مشارکت نوآوری
- شناسایی، ارزیابی و انتخاب شرکا
- درک ارزش و چالشهای مشارکت
- مدیریت تعاملات شریک
راهنمایی های ارائه شده در این سند برای انواع مختلف مشارکت و همکاری می باشد و همچنین برای همه سازمان ها و شرکتها بدون توجه به نوع، اندازه، محصول/خدمت ارائه شده در نظر گرفته شده است. مانند موارد زیر:
- همکاری استارتآپها با سازمانها و شرکتهای بزرگتر
- بنگاههای کوچک و متوسط (SME) و شرکتهای بزرگتر
- بخشهای خصوصی، عمومی و آموزشی
- سازمانها یا شرکتهای عمومی، آموزشی و یا غیر انتفاعی
مشارکت نوآوری با تجزیه و تحلیل شکاف شروع می شود و با شناسایی و مدیریت تعامل شرکای بالقوه نوآوری، ادامه پیدا میکند.
نکته: ماهیت مشارکت نوآورانه برای همه طرفهاست تا از مزایای این همکاری (در راستای فرصتی برای نوآوری) بهرهمند شوند.
این سند برای سازمانهایی که به دنبال نوآوری اکتسابی یا از نوع ادغام هستند مناسب نیست.